ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!
Nowy Biuletyn Morski Krajowej Sekcji Morskiej
2016-04-15
Krajowa Sekcja Morska opracowała nową wersję wydania elektronicznego. Teraz o wielkość w okolicach 1,5 mb będzie łatwiejsza do pobrania ze skrzynki pocztowej jak i z naszej strony internetowej.

Pobierz BM.

Przekazujemy informacje o współudziale Krajowej Sekcji Morskiej w pracach Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nad zmianami w  prawie morskim, które mamy nadzieję, pozwoli statkom powrócić pod polską banderę a marynarzom mieszkającym w Polsce zapewnić zabezpieczenie społeczne.

Zamieściliśmy informację  o proteście związkowców z DCT, którzy razem  z kolegami z ITF (Międzynarodowej Federacji Transportowców) i ETF (Europejskiej Federacji Transportowców) protestowali w Londynie, aby zwrócić uwagę społeczności międzynarodowej na problem polskich dokerów.

Kontynuujemy prezentację kongresowego  dokumentu tematycznego z 43. Kongresu Międzynarodowej Federacji Transportowców (ITF)-plan ITF na lata 2014-2018.

Przypominamy o tragicznym wydarzeniu zatonięcia Jana Heweliusza 23 lata temu Pamiętamy i nie zapominamy.

W stałym cyklu z działalności ETF, w ramach  inicjatywy sprzeciwu przeciwko wyścigowi zaniżania warunków pracy i życia pracowników transportu informujemy  o inicjatywie zbierania podpisów pod petycją wzywającą polityków Komisji Europejskiej, do zapobiegania wyścigowi zaniżania warunków pracy i życia pracowników transportu.

Ponadto:

W niniejszym Biuletynie, między innymi otwierając cykl o historycznej i obecności biało-czerwonej na morzach i oceanach, przedstawiamy historię polskich transatlantyków, która jest naszą dumą i wyzwaniem na obecne czasy.

Okładka tego wydania „Biuletynu Morskiego” przedstawia zdjęcie pierwszego polskiego transatlantyka SS Polonia (zdjęcie pochodzi ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni).

Zaczynając od tego wydania „Biuletynu Morskiego” przedstawiamy sylwetki statków pływających pod polską banderą. Jak potwierdza historia – państwo polskie posiada bardzo bogatą i piękną tradycje morską i było obecne na morzach i oceanach od dziesięcioleci, a biało-czerwona bandera była dumnie reprezentowana na statkach najwyższej klasy.

„Polonia” była statkiem pasażersko-drobnicowym i została zbudowana w 1910 r. w stoczni w Glasgow. Od 1930 r. obsługiwała linię Gdynia-Kopenhaga-Halifax-Nowy Jork, a później od 1933 r. Konstanca-Stambuł-Jaffa-Hajfa-Pierus-Stambuł-Konstanca. Na tej trasie statek odbył 123 rejsy, ponadto pływał jako wycieczkowiec i jako pierwszy odbył rejs na Nordkapp (skalisty przylądek w Norwegii w gminie Nordkapp w prowincji Finnmark, na wyspie Magerøya, połączonej z lądem stałym podmorskim tunelem drogowym). Jego historia zakończyła się w 1939, kiedy został sprzedany na złom do Włoch. Zapoczątkował polską flotę pasażerską będąc własnością armatora Gdynia-Ameryka Linie Żeglugowe SA.

2024-04-15
OMK NEWS - Twoje źródło informacji na morzu. Informujemy, że wysłaliśmy na wskazane adresy e-mail kolejne wydanie OMK NEWS - Twoje źródło wiadomości na morzu w formie pdf.
2024-03-27
udanych spotkań w gronie najbliższych, wszelkiej pomyślności i radości w życiu zawodowym i prywatnym
2024-03-26
Morze Czerwone i Zatoka Adeńska
2024-03-19
Pobieranie od marynarzy opłat za zakwaterowanie podważa prawo międzynarodowe
2024-03-12
Żadna możliwość dostawy, nie jest warte utraty życia marynarzy.
2024-03-01
W odpowiedzi na liczne zapytania marynarzy z OMK, czy do ubezpieczenia zdrowotnego w rozszerzonej przynależności do OMK/ITF Premium może przystąpić rodzina marynarza, informujemy, żę od 06/2023 r.rozszerzyliśmy ubezpieczenie zdrowotne o członków rodziny ( małżonka / partnerów , dzieci )
Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.pl, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line