ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!
"Czy statek się skurczył?" - Czerwone flagi podniesione nad statkiem Goundar
2021-04-01
" Czy statek się skurczył? " - Czerwone flagi podniesione nad statkiem Goundar zarejestrowanym na Fidżi 14 metrów krótszym niż w Kanadzie

Władze Fidżi są wezwane do pilnego zbadania MV Lomaiviti Princess III firmy Goundar w związku z zarzutami o sfałszowaną dokumentację bezpieczeństwa i obawami dotyczącymi bezpieczeństwa pasażerów i pracowników morskich.


Fidżijscy pasażerowie i pracownicy morscy mogą być w niebezpieczeństwie zagrażającym życiu na pokładzie największej floty promowej na Fidżi. Inspektorzy ITF otrzymali informacje wskazujące, że Goundar Shipping Limited mógł zarejestrować MV Lomaiviti Princess III o 14 metrów krótszy i o 2,431 tonażu brutto niższym niż poprzednia rejestracja statku w Kanadzie pod nazwą "MV Queen of Chilliwack'', kiedy Goundar sprowadził statek na Fidżi.

Rozbieżność w dokumentacji oznacza, że prom prawdopodobnie nie został poddany krytycznej konserwacji wymaganej dla statku tej wielkości, ani nie został obsadzony załogą o wymaganych umiejętnościach i doświadczeniu zgodnie z przepisami Fidżi i zasadami międzynarodowymi.

(......)

„Jeśli informacje przekazane ITF są prawidłowe, życie pasażerów i pracowników na tych promach jest poważnie zagrożone. MSAF musi natychmiast zawiesić licencję Goundar Shipping na prowadzenie działalności do czasu przeprowadzenia właściwej oceny bezpieczeństwa ”- powiedział Maguire z ITF.

Więcej: https://www.itfseafarers.org/en/news/did-ship-shrink-red-flags-raised-over-goundar-ship-registered-fiji-14-metres-shorter-canada

R.R.

2024-05-13
OMK NEWS - Twoje źródło informacji na morzu. Informujemy, że wysłaliśmy na wskazane adresy e-mail kolejne wydanie OMK NEWS - Twoje źródło wiadomości na morzu w formie pdf.
2024-05-13
Miałeś wypadek na statku, nie posiadasz informacji związanej z ubezpieczeniem, masz problemy z uzyskaniem odszkodowania, armator odrzuca roszczenia powypadkowe ? Pamiętaj o OMK.
2024-05-06
System zatrudnienia polskich marynarzy pod banderą DIS przynosi wiele zapytań i niepewności związanych z interpretacją warunków zatrudnienie, szczególnie częścią związaną z zabezpieczeniem społecznym i innymi świadczeniami wynikającymi z przepisów duńskich.
2024-04-30
Po masowych zwolnieniach z pracy marynarzy brytyjskich w P&O i zastąpieniu ich blisko 800 tańszymi pracownikami zatrudnionymi za połowę minimalnej stawki godzinowej na wydłużonych kontraktach, pojawiły się sygnały o wzroście płac i przywróceniu normalnych rotacji 14/14 dni.
2024-04-30
Akcja duńskich dokerów i międzynarodowa solidarność zapewniają lepsze warunki dla marynarzy
2024-04-25
Zapraszamy na ogólnopolską akcję protestacyjną, która odbędzie się w Warszawie w dniu 10 maja 2024r.
Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.pl, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line