Rozwiązanie układu zbiorowego z całą australijską siłą roboczą, może jeszcze bardziej pogłębić nieszczęście w łańcuchu dostaw w kraju. Związki twierdzą, że ta oferta jest niefortunnym, ale poważnym odejściem od ogólnie konstruktywnego podejścia Maerska do pracowników transportu i ich praw, którego świadkiem było w ostatnich latach.
„Przez całą pandemię związki współpracowały z rządami i organami transportowymi nad środkami mającymi na celu uniknięcie załamania łańcucha dostaw” – powiedział sekretarz generalny Międzynarodowej Federacji Pracowników Transportu (ITF) Stephen Cotton.
(.....)
Przewodniczący Sekcji Żeglugi Śródlądowej ITF, Yury Sukhorukov, powiedział, że A.P. Møller-Mærsk ma etyczną odpowiedzialność za kierowanie wszystkimi branżami, w których działa, w kierunku lepszych standardów płac i warunków oraz zdrowia i bezpieczeństwa.
Pomyślna oferta rozwiązania umowy przez Svitzera zepchnęłaby setki australijskich pracowników holowników i holowników na absolutne ustawowe minimum wynagrodzenia i warunków. Spowodowałoby to utratę wywalczonych przez związki ograniczeń dotyczących nadmiernej liczby godzin pracy, co ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania zmęczeniu.
(.....)
Związkami stronami istniejącego porozumienia są afilianci ITF Maritime Union of Australia (MUA), Australijski Instytut Inżynierów Morskich i Energetycznych (AIMPE) oraz Australijscy Oficerowie Morscy (AMOU).
Więcej na: https://www.itfseafarers.org/en/news/svitzer-termination-bid-could-risk-australian-supply-chains-harm-maersk-reputation
R.R.