Większa część załogi Nils Dacke należy do OMK
Nie jesteś wśród nas
WSTĄP TERAZ
Negocjacje zajęły pół roku. W tym czasie odbyło się kilka spotkań oraz bezpośrednia wymiana informacji pomiędzy stronami.
Główne zmiany w porównaniu do poprzedniego układu zbiorowego to:
Art. 4.3 – dodano zapis o pisemnym wypowiedzeniu kontraktu: 1 miesiąc dla osób zatrudnionych poniżej 2 lat oraz 2 miesiące dla osób zatrudnionych powyżej 2 lat. Jeżeli pracodawca nie wyślę wypowiedzenia na czas to należy przyjąć, iż kolejny kontrakt 6 miesięczny jest zagwarantowany.
Podpisano porozumienie dla kadetów – 2 strony dodatkowych warunków zatrudniania i pracy dla kadetów – główna zmiana w porównaniu do obecnego systemu to zagwarantowany (wliczony w czas pracy) czas na naukę / dziennik praktyk. Minimum 14 h godzin w tygodniu poświęcone na self – study – porozumienie wraz z poziomem płac w załączniku.
Podpisano nowe tabele płac – z podwyżkami w zależności od stanowisk – przy założeniach:
- inni operatorzy na linii Polska – Szwecja nie podnoszą płac,
- Nils Dacke pozostanie na linii Polska - Szwecja
UKŁAD ZBIOROWY, TABELE PŁAC, POROZUMIENIE WS. KADETÓW
DOSTĘPNE W STREFIE CZŁONKÓW ZWIĄZKU - UKŁADY ZBIOROWE
Dodatkowo zostało podpisane porozumienie zapewniające, iż:
- wynagrodzenie będzie płatne na koniec każdego miesiąca, ewentualne nadgodziny mogą być wypłacane w kolejnym miesiącu ze względu na obrót dokumentów związanych z zamknięciem miesiąca.
- każda 14stka jest równoznaczna z 14x24h pobytu na statku zgodnie z art. 4.4 układu zbiorowego. Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn marynarz nie może zostać podmieniony na czas to dodatkowe godziny powinny zostać rozliczone przy kolejnej 14stce. Np. zamustrowanie o 0300 danego dnia – koniec zmiany to 0300 po 14 dniach.
Dodatek na ZUS został podniesiony do poziomu 577,92 pln oraz będzie uaktualniany wraz ze zmianami w wysokości minimalnego wynagrodzenia w Polsce.
Informacje dodatkowe:
- przewalutowanie tabeli płac – w wyniku referendum przeważająca część załogi opowiedziała się za chęcią zamiany waluty w tabeli płac na PLN. Odbyły się pierwsze rozmowy na ten temat i kolejne są zaplanowane. Pierwszym tematem dyskusji jest zakres zmian – czy będzie to dotyczyć tylko ND czy też innych promów. Będziemy informować w przypadku pierwszych konkretnych ustaleń.