ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!

Wybory - Lista zgłoszonych kandydatów

Lista zgłoszonych kandydatów na delegatów - Wybory na WZD-OMK

Ankieta dla Pracowników "morza"

Ankieta dla Pracowników związanych z morzem.

Wybory na WZD-OMK

Szanowni Drodzy, Koleżanki i Koledzy,

Masz wątpliwości dotyczące kontraktu lub sytuacji na statku

Regularnie przypominamy marynarzom o istnieniu tzw. Karty Praw Marynarza - Bill Of Rights, opartej o postanowienia Konwencji MLC 2006. Karta Praw Marynarza opracowana przez ITF to esencja MLC przedstawiona w bardzo przystępny i przejrzysty sposób.

Regulacja wynagrodzeń dla marynarzy pracujących na statkach regularnie zawijających do portów UK

Tzw. Seafarers Wages Bill to narzędzie, które ma zadanie określić poziom wynagrodzenia, odnoszący się do najniższego wynagrodzenia w UK. System ten miałby objąć wszystkich marynarzy niezależnie od narodowości jak i bandery statku.

Zapowiedź zmian w Strefach Wysokiego Ryzyka (HRA) na Oceanie Indyjskim

Główne organizacje morskie takie jak ICS, BIMCO, INTERTANKO, OCIMF złożyły wniosek do Komitetu ds. Bezpieczeństwa IMO o likwidację strefy wysokiego ryzyka na Oceanie Indyjskim, który zostanie rozpatrzony podczas październikowej Sesji.

Pismo Strony Pracowników Zespołu Trójstronnego

Pismo Strony Pracowników Zespołu Trójstronnego ds. Żeglugi i Rybołówstwa Morskiego ws ubezpieczenia marynarzy zatrudnionych w Norwegii

ITF odzyskało 37,6 mln dolarów, niewypłaconych pensji

W ubiegłym roku, pomimo restrykcji COVIDowych, inspektorzy ITF odzyskali 37,6 mln dolarów niewypłaconych pensji

Umowa POL-NIS (WNOR), podpisana na trzy miesiące

Informujemy, iż 28 lipca, podpisana została umowa pomiędzy Polską i Norwegią ws. ubezpieczeń społecznych.

Pierwszy w historii ITF konkurs fotograficzny, rozstrzygnięty!

Nastąpiło rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego, do którego zapraszaliśmy 26.01.2022r., na naszej stronie: https://omk.org.pl/article/990.

Zwycięstwo dla bezpieczeństwa marynarzy!

Holenderski sąd stoi po stronie związków zawodowych przy mocowaniu kontenerów

Niemieccy dokerzy zyskują poparcie

Niemieccy dokerzy zyskują międzynarodowe poparcie dla strajków chroniących przed inflacją

Uwaga na przejmowanie obowiązku opłacania składek do ZUS

W związku z niepewną sytuacją na rynku ubezpieczeń społecznych polskich marynarzy, przypominamy poniżej kilka istotnych zasad:

Sprawa Hope Hicks

Sprawa Hope Hicks nie jest odosobnionym incydentem, pokazuje potrzebę praktycznych zmian w shippingu.

Armator przedłuża kontrakt, czy muszę podpisać nowy ?

Najwięcej sytuacji związanych z wydłużaniem kontraktów przypadło na rok 2020 i pandemię covid-19. Na samym początku wydłużanie umów o pracę było nieuniknione i większość administracji krajowych wyraziła na to zgodę. Wg. ITF pierwsze kilka miesięcy były wystarczającym okresem aby armatorzy i pracodawcy wdrożyli nowe systemy podmian. Tym samym, już w drugiej połowie 2020 roku wg. ITF covid nie mógł być powodem wydłużenia kontraktu.

Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.pl, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line