Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) potępiła dziś firmę Shipping Australia Limited (SAL) za konsekwentne sprzeciwianie się planowi rządu australijskiego dotyczącemu utworzenia strategicznej floty statków pływających pod banderą australijską.
Chris Biorąc, przewodniczący Grupy Zadaniowej ds. Kabotażu ITF, powiedział, że stanowisko SAL jest „krótkowzroczne i szkodliwe dla narodowych interesów Australii”.
„SAL, która reprezentuje główne międzynarodowe linie żeglugowe – w tym Evergreen, MSC, K-Line, HMM, CMA CGM, Maersk i Hapag-Lloyd – wydaje się bardziej troszczyć się o zyski zagranicznych korporacji międzynarodowych niż o dobrobyt australijskiej gospodarki , bezpieczeństwo i przemysł morski” – powiedział Biorąc pod uwagę.
„Kabotaż morski ma zasadnicze znaczenie dla handlu wewnętrznego Australii, bezpieczeństwa narodowego i zrównoważenia środowiskowego. Tworzy także miejsca pracy i rozwija umiejętności w sektorze morskim. Sprzeciw SAL wobec floty strategicznej to nic innego jak próba ochrony interesów jej zagranicznych członków na poziomie kosztem interesów narodowych Australii.”
SAL reprezentuje główne międzynarodowe linie żeglugowe działające w ramach rejestrów wygodnej bandery, dla których priorytetem są minimalne regulacje, brak podatków lub niskie podatki oraz maksymalna elastyczność w zakresie wynagrodzeń i warunków pracy marynarzy w celu maksymalizacji zysków.
(.....)
„ITF wyraża uznanie dla rządu Australii za jego wysiłki na rzecz wzmocnienia kabotażu, uznając jego integralną rolę dla dobrobytu narodu” – podsumował Give. „Wzywamy SAL do "przebudzenia" i ponownego rozważenia swojej wąskiej perspektywy oraz wspierania polityk promujących zrównoważony rozwój australijskiego przemysłu morskiego”.
Więcej: Link
R.R.