W następstwie ataków na statki handlowe na Morzu Czerwonym Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) wzywa, aby bezpieczeństwo marynarzy było sprawą najwyższej wagi.
Uznajemy kroki podjęte przez szereg wiodących przedsiębiorstw żeglugowych, w tym Maersk, Hapag Lloyd i MSC, mające na celu zaprzestanie korzystania z Morza Czerwonego, a wiele statków zostało przekierowanych, aby uniknąć narażania życia marynarzy.
Z radością przyjmujemy wiadomość, że BP i grupa tankowców Frontline tymczasowo wstrzymały ruch przez Morze Czerwone.
Zdajemy sobie sprawę, że szlak przez Morze Czerwone, w tym Kanał Sueski, jest kluczową częścią globalnego łańcucha dostaw i że wybranie alternatywnej trasy wokół Przylądka Dobrej Nadziei wydłuża podróż o ponad 3000 mil morskich – potencjalnie wydłużając czas przebywania marynarzy o kilka tygodni. morze.
Zmiana trasy będzie miała znaczący wpływ na misje służbowe w globalnym łańcuchu dostaw, ale co najważniejsze zmniejszy ryzyko dla marynarzy, jakie obecnie niesie ze sobą Morze Czerwone.
Stephen Cotton, sekretarz generalny ITF, powiedział: „Główną troską ITF jest bezpieczeństwo marynarzy i spodziewamy się, że firmy żeglugowe podzielają tę troskę. Marynarze "poruszają" świat. Pochwalamy firmy, które przekierowują swoje statki. W tej chwili należy skupić się na zdrowiu i bezpieczeństwie marynarzy, a mniej na kosztach ropy i transportu”.
O ITF: Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) jest demokratyczną, kierowaną przez stowarzyszenia federacją, uznawaną za wiodącą na świecie władzę transportową. Z pasją walczymy o poprawę życia zawodowego; łącząca związki zawodowe ze 150 krajów w celu zapewnienia swoim członkom praw, równości i sprawiedliwości. Jesteśmy głosem prawie 20 milionów kobiet i mężczyzn pracujących w branży transportowej na całym świecie.
Źródło: itfseafarers.org
R.R.