Do najważniejszych ustaleń należy stwierdzenie, że do listopada 2023 r. przeprowadzili oni 9785 kontroli (wzrost o 1688 w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r.).
Z którego:
5740 - to kontrole rutynowe,
1559 - to spełnienie próśb marynarzy/załogi.
Inspektorzy byli w największym stopniu odpowiedzialni za odzyskanie 47 008 910 dolarów zaległych wynagrodzeń, co ponownie oznaczało wzrost o 12 277 651 dolarów w porównaniu z rokiem 2022.
Inspektorzy byli odpowiedzialni za przedstawienie 117 ze 119 zgłoszonych porzuceń, przy czym 1795 marynarzy na pokładach statków zgłoszono jako porzuconych. Największą liczbę porzuceń ma Panama – 23, a następnie Palau – 12.
Obecnie mamy 138 inspektorów ITF, zlokalizowanych w 120 portach w 59 krajach.
Inspektorzy ITF pilnują i egzekwują umowy z armatorami. Wchodzą na statki, aby sprawdzić, czy marynarze mają przyzwoitą płacę, warunki pracy i poziom życia.
Steve Trowsdale, Koordynator Inspektoratu ITF, powiedział: „Jest rzeczą oczywistą, że jesteśmy niezmiernie dumni z pracy inspektorów ITF. Ci mężczyźni i kobiety pociągają do odpowiedzialności armatorów, którzy chcą wyzyskiwać marynarzy. Zbyt często to, co stwierdzamy, są to "biedne" warunki pracy i życia, przepracowanie marynarzy i brak wynagrodzenia przez długie okresy. Tutaj wkraczają inspektorzy, aby upewnić się, że zaangażowani pracownicy są traktowani sprawiedliwie.
Więcej informacji na temat pracy ITF z marynarzami: TUTAJ
O ITF: Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) jest demokratyczną, kierowaną przez stowarzyszenia federacją, uznawaną za wiodącą na świecie władzę transportową. Z pasją walczymy o poprawę życia zawodowego; łącząca związki zawodowe ze 150 krajów w celu zapewnienia swoim członkom praw, równości i sprawiedliwości. Jesteśmy głosem prawie 20 milionów kobiet i mężczyzn pracujących w branży transportowej na całym świecie.
Źródło: www.itfseafarers.org
R.R.