19 stycznia 2024 r., Londyn – Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) opublikowała swoje dane dotyczące liczby statków porzuconych w 2023 r., które wskazują na niepokojący wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
Łącznie zgłoszono 132 porzucenia, czyli o 13 więcej niż w 2022 r. – wzrost o 10,92%. Zdecydowana większość tych raportów (129) została sporządzona przez ITF.
Zgodnie z Konwencją o pracy na morzu z 2006 r. („MLC”), uznaje się, że zostałeś porzucony, jeśli armator nie pokryje kosztów repatriacji marynarza; lub pozostawił je bez niezbędnej konserwacji i wsparcia; lub w inny sposób jednostronnie zerwał z nimi więzi, w tym nie wypłacił marynarzom umownego wynagrodzenia przez okres co najmniej dwóch miesięcy.
Kluczowe ustalenia wykazały:
Zaległe wynagrodzenia w 129 zgłoszonych przez ITF przypadkach przekraczają 12,1 miliona dolarów.
1676 marynarzy skontaktowało się z ITF z opuszczonych statków.
Najczęściej porzucani byli marynarze indyjscy – ponad 400 przypadków.
Do tej pory ITF otrzymało zaległe wynagrodzenia o wartości ponad 10,9 miliona dolarów od 60 z tych statków. Ostateczna kwota przekroczy 12,1 miliona dolarów, ponieważ rozstrzygnięcie spraw zajmie trochę czasu i zgłoszą się inni marynarze, co zwiększy kwotę wynagrodzeń podlegających zwrotowi.
(.....)
O ITF:
Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) jest demokratyczną, kierowaną przez stowarzyszenia federacją, uznawaną za wiodącą na świecie władzę transportową. Z pasją walczymy o poprawę życia zawodowego; łącząca związki zawodowe ze 147 krajów w celu zapewnienia swoim członkom praw, równości i sprawiedliwości. Jesteśmy głosem prawie 20 milionów kobiet i mężczyzn pracujących w branży transportowej na całym świecie.
Więcej: Link
R.R.
