Koordynator Sekcji Marynarzy i Żeglugi Śródlądowej ITF, Fabrizio Barcellona, ??powiedział, że biorąc pod uwagę, że świat boryka się z pandemią Covid-19 od ponad ośmiu miesięcy, organy regulacyjne i branża muszą powrócić do poszanowania praw i dobra marynarzy.
Niedopuszczalne jest dalsze ignorowanie zmiany załogi w kryzysie humanitarnym i odmawianie marynarzom prawa powrotu do domu, odpowiedniej opieki medycznej lub pomocy zmęczonej załodze na statkach. Nie powinniśmy i nie możemy tolerować sytuacji takich jak powstanie Vega Dream, w którym AMSA pozwoliła temu statkowi opuścić wody Australii pomimo przypadków zakażonej załogi na pokładzie, która pilnie potrzebowała pomocy medycznej.
„Organy kontroli państwa portu muszą wrócić do wykonywania swojej pracy i ochrony praw marynarzy” - powiedział Barcellona.
Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję AMSA o zniesieniu zwolnień dla armatorów, którzy mają załogę na pokładzie dłużej niż 11 miesięcy, które są dozwolone na całym świecie. Ale to dopiero początek działań, których potrzebują państwa portu, aby pomóc rozwiązać kryzys związany ze zmianą załogi i określić jasne oczekiwania dla globalnego przemysłu żeglugowego.
„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że to niepotrzebne zwolnienie, będzie obowiązywało przez kolejne trzy miesiące, z zadowoleniem przyjmujemy uznanie australijskiej kontroli państwa portu, że„ nie można zrównoważyć ”takich wyłączeń, które szkodzą dobru marynarzy i naruszają ich prawa.
Barcellona stwierdziła, że ??Australia musi lepiej koordynować swoją politykę wobec marynarzy w agencjach federalnych i rządach stanowych, wprowadzając „zielone pasy”, aby bezpiecznie i efektywnie przewozić marynarzy do i z lotnisk na statki. Powiedział, że to samo dotyczy wielu innych rządów.
Po ośmiu miesiącach kryzysu związanego ze wyminami załóg, rządy muszą zająć się podstawowymi problemami, które prowadzą do tego, że "statki" mają nadterminowe kontrakty z marynarzami: ograniczenia graniczne, niemożliwe zasady kwarantanny i brak lotów międzynarodowych.
„Zapraszamy rządy, które zwracają się do nas i innych osób z branży, aby wspólnie pomóc w rozwiązaniu kryzysu związanego ze zmianą załogi. Są rozwiązania, ale rządy muszą je przyjąć ”- podsumowała Barcellona.
Niedawna zmiana załogi, Wiadomości z Azji i Pacyfiku:
ITF krytycznie odnosi się do AMSA, zezwalając statkom płynącym do Chin, przewożącym węgiel na opuszczenie ich portów , pomimo tego że załogi są na pokładzie dłużej niż 12 miesięcy. Marynarze znajdują się teraz w dyplomatycznym impasie;
Związki i pracodawcy współpracują przy projekcie mającym zapewnić marynarzom z Filipin „wolne od Covid”;
Japoński statek samochodowy aresztowany w Melbourne z powodu zmiany załogi;
Covid wprowadzenie "cięć" doprowadzi do śmierci, „katastrofy ekologicznej” - nowy raport shippingowy;
Australia wymienia informacje w kierunku zablokowanych portów, ponieważ marynarze z przeterminowanymi kontraktami zatrzymują dwa nowe statki;
Kryzys rozgorzał w Australii, w związku ze zmianmi załogi.
Źródło: https://www.itfseafarers.org/en/news/itf-welcomes-return-international-rules-seafarers
R.R.