ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!
ITF z zadowoleniem przyjmuje powrót międzynarodowych praw dla marynarzy
Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) z zadowoleniem przyjmuje zapowiedź w tym tygodniu australijskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Morskiego (AMSA), że zniesie tymczasowe zwolnienia dla statków, których marynarze są na pokładzie dłużej niż 11 miesięcy, określone przez Międzynarodową Organizację Pracy. Konwencja o pracy na morzu (MLC).

Koordynator Sekcji Marynarzy i Żeglugi Śródlądowej ITF, Fabrizio Barcellona, ??powiedział, że biorąc pod uwagę, że świat boryka się z pandemią Covid-19 od ponad ośmiu miesięcy, organy regulacyjne i branża muszą powrócić do poszanowania praw i dobra marynarzy.

Niedopuszczalne jest dalsze ignorowanie zmiany załogi w kryzysie humanitarnym i odmawianie marynarzom prawa powrotu do domu, odpowiedniej opieki medycznej lub pomocy zmęczonej załodze na statkach. Nie powinniśmy i nie możemy tolerować sytuacji takich jak powstanie Vega Dream, w którym AMSA pozwoliła temu statkowi opuścić wody Australii pomimo przypadków zakażonej załogi na pokładzie, która pilnie potrzebowała pomocy medycznej.

„Organy kontroli państwa portu muszą wrócić do wykonywania swojej pracy i ochrony praw marynarzy” - powiedział Barcellona.

Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję AMSA o zniesieniu zwolnień dla armatorów, którzy mają załogę na pokładzie dłużej niż 11 miesięcy, które są dozwolone na całym świecie. Ale to dopiero początek działań, których potrzebują państwa portu, aby pomóc rozwiązać kryzys związany ze zmianą załogi i określić jasne oczekiwania dla globalnego przemysłu żeglugowego.

„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że to niepotrzebne zwolnienie, będzie obowiązywało przez kolejne trzy miesiące, z zadowoleniem przyjmujemy uznanie australijskiej kontroli państwa portu, że„ nie można zrównoważyć ”takich wyłączeń, które szkodzą dobru marynarzy i naruszają ich prawa.

Barcellona stwierdziła, że ??Australia musi lepiej koordynować swoją politykę wobec marynarzy w agencjach federalnych i rządach stanowych, wprowadzając „zielone pasy”, aby bezpiecznie i efektywnie przewozić marynarzy do i z lotnisk na statki. Powiedział, że to samo dotyczy wielu innych rządów.

Po ośmiu miesiącach kryzysu związanego ze wyminami załóg, rządy muszą zająć się podstawowymi problemami, które prowadzą do tego, że "statki" mają nadterminowe kontrakty z marynarzami: ograniczenia graniczne, niemożliwe zasady kwarantanny i brak lotów międzynarodowych.

„Zapraszamy rządy, które zwracają się do nas i innych osób z branży, aby wspólnie pomóc w rozwiązaniu kryzysu związanego ze zmianą załogi. Są rozwiązania, ale rządy muszą je przyjąć ”- podsumowała Barcellona.
 
Niedawna zmiana załogi, Wiadomości z Azji i Pacyfiku:

    ITF krytycznie odnosi się do AMSA, zezwalając statkom płynącym do Chin, przewożącym węgiel na opuszczenie ich portów , pomimo tego że załogi są na pokładzie dłużej niż 12 miesięcy. Marynarze znajdują się teraz w dyplomatycznym impasie;

    Związki i pracodawcy współpracują przy projekcie mającym zapewnić marynarzom z Filipin „wolne od Covid”;

    Japoński statek samochodowy aresztowany w Melbourne z powodu zmiany załogi;

    Covid wprowadzenie "cięć" doprowadzi do śmierci, „katastrofy ekologicznej” - nowy raport shippingowy;

    Australia wymienia informacje w kierunku zablokowanych portów, ponieważ marynarze z przeterminowanymi kontraktami zatrzymują dwa nowe statki;

    Kryzys rozgorzał w Australii, w związku ze zmianmi załogi.

Źródło: https://www.itfseafarers.org/en/news/itf-welcomes-return-international-rules-seafarers

R.R.

2024-05-06
OMK NEWS - Twoje źródło informacji na morzu. Informujemy, że wysłaliśmy na wskazane adresy e-mail kolejne wydanie OMK NEWS - Twoje źródło wiadomości na morzu w formie pdf.
2024-05-06
System zatrudnienia polskich marynarzy pod banderą DIS przynosi wiele zapytań i niepewności związanych z interpretacją warunków zatrudnienie, szczególnie częścią związaną z zabezpieczeniem społecznym i innymi świadczeniami wynikającymi z przepisów duńskich.
2024-04-30
Po masowych zwolnieniach z pracy marynarzy brytyjskich w P&O i zastąpieniu ich blisko 800 tańszymi pracownikami zatrudnionymi za połowę minimalnej stawki godzinowej na wydłużonych kontraktach, pojawiły się sygnały o wzroście płac i przywróceniu normalnych rotacji 14/14 dni.
2024-04-30
Akcja duńskich dokerów i międzynarodowa solidarność zapewniają lepsze warunki dla marynarzy
2024-04-25
Zapraszamy na ogólnopolską akcję protestacyjną, która odbędzie się w Warszawie w dniu 10 maja 2024r.
2024-04-25
Związki ostro krytykują gigantów żeglugowych za utrzymanie reżimu.
Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.pl, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line